Voeren bodemleven.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Voeren bodemleven.

Bericht door Kreek »

Dag allemaal,

Ik heb jullie advies nodig. Wat voeren jullie je corydorassen? Ik heb een aantal c. pygmeus, maar krijg soms de indruk dat ze niet genoeg voer krijgen. Ik geef ze corydoras tabletjes van Dennerle, maar de andere vissen met name de drukke guppen en de grotere zalmen doen er een moord voor. Ik probeer al zo laat mogelijk te voeren, vlak voordat het licht uit gaat, maar heb mijn twijfels, ik zie ze nooit bij de tabletjes. Ik had hetzelfde probleem met mijn oto's. Die eten dan wel geen dierlijke tabletjes, maar delvden wel steeds het onderspit en zag ik door de andere vissen nooit meer bij de algentabletjes of groenvoer zitten. Wat ze in het begin wel deden. Wat betreft de garnalen kan ik niet zien of ze aan hun trekken komen. Wellicht kunnen jullie mij wat tips geven. Misschien iets dat je op de bodem kunt leggen?

Gebruikersavatar

danysnipe
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 apr 2015 17:27

Re: Voeren bodemleven.

Bericht door danysnipe »

Wat ik doe is een tablet van tetra er in gooien als ik al het licht in mijn slaapkamer heb uit gedaan.
Hierdoor zien de meeste vissen het en mijn corydoras vinden het vanzelf.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Voeren bodemleven.

Bericht door stylz »

dat doe ik ook vaak, maar ja je moet zeker met drukke guppen wat veel voeren, willen je corry's ook krijgen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Voeren bodemleven.

Bericht door karinD »

Mijn corry's pygmeaus eten gewoon mee met het vlokvoer dat op de bodem terecht komt. Ik voer 1x in de week de bodemdieren apart, met garnalenkorrels. Dat moeten ze delen met de garnalen en de helenaslakken, maar ze vinden het erg lekker.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Re: Voeren bodemleven.

Bericht door Kreek »

Dank jullie wel voor de reacties! Garnalenkorrels lusten ze niet, maar vlokvoer en zo wel. Ik ga ze voeren met licht uit nu.

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”