Otocinclus voer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Otocinclus voer

Bericht door PaiNapple »

Hallo allemaal,
Heb ondanks het advies van Amber nog maar 2 otocinclus in mijn aquarium rondzwemmen (dit vanwege een tekort aan ruimte, en omdat dit mij in de winkel niet werd aangeraden en dus geen rekening mee gehouden). Tot nu toe doen ze het allebei heel goed en zitten vooral vaak op mijn spiderwood. Ook heb ik algentabletten voor deze vissen, maar deze worden vaak opgegeten door de black Molly’s voordat de algeneters eraan kunnen beginnen. Is dit zorgelijk, en moet ik hier actie op ondernemen?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Otocinclus voer

Bericht door amber98 »

Als de algen op zijn, moet je toch echt gaan zorgen dat de otocinclussen algen tabletten kunnen eten. Desnoods de andere vissen voeren en zorgen dat de tabletten in de tussentijd de grond raken, dan is dit minder interessant. Als het echt niet gaat, kun je een spirulina steen gaan maken, online kun je vinden hoe.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Otocinclus voer

Bericht door PaiNapple »

Ik voer ook eigenlijk altijd tegelijk maar de otocinclus reageert er nooit op, maar die black Molly’s zorgen dat ze het allebei te pakken krijgen…

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Otocinclus voer

Bericht door amber98 »

Dan is de enige optie algen kweken.

Gebruikersavatar

bartsaerens
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2020 13:14

Re: Otocinclus voer

Bericht door bartsaerens »

Ik voer de Oto's pas laat in de avond als het licht van het aquarium uitgaat. Mijn goerami en Paracheirodon simulans zijn dan niet meer geïnteresseerd in de tabletjes. In mijn aquarium zijn de Oto's vooral in de nachtelijke / donkere uren actief.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PaiNapple
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 nov 2021 17:48
Locatie: Brabant

Re: Otocinclus voer

Bericht door PaiNapple »

Bij mij worden de oto’s ook pas in de avond actief, ik zal het proberen en bedankt voor de tip!

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”