Paludarium 45*45*60 kikkers

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
hoprider
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2022 14:26

Paludarium 45*45*60 kikkers

Bericht door hoprider »

Dag iedereen

Ik zou graag een paludarium maken met de bak van exoterra 45*45*60. Ik ben van plan een tropisch regenwoud thema te maken met een watercompartiment van ong. 15 cm onderaan. Alleen weet ik echter niet zo goed welke kikkers hierin goed zouden passen. Ik zou graag 2 kikkers van dezelfde soort hebben (want 1tje lijkt me zo zielig) die zich thuisvoelen. Ik had al wat research gedaan en bv. pijlgifkikkers leek mij niet een goed idee angezien deze tamelijk snel kunnen verdrinken. Dus als je een juiste soort weet die ,niet te groot en niet snel verdrinken kan en in dit paludarium zou passen, antwoord zeker! Alle hulp is welkom!

Vele groetjes
Maxim

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Paludarium 45*45*60 kikkers

Bericht door amber98 »

Als je een goede schuine wand maakt in het water, komen de kikkers er wel makkelijk uit vaak. Dus met bijv een soort strand effect maken met grind of je zorgt dat er vrij horizontaal stukken hout in liggen. De meeste kikkersoorten worden te groot voor deze maat. Ik zou het dan dus toch op pijlgifkikkers houden

Als tip; bij exo tetra ed word gezet dat het waterlevel tot aan de zwarte ventilatie roosters kan. Dit is niet waar, ofja deels waar. Het kan wel, tot daar zijn ze waterdicht, alleen wanneer een kijken in het water springt, beweegt het wateroppervlak tot aan de roosters. Vervolgens krijg je een hevel effect en blijft je bak lekken. Beter dus zeker een centimeter of 2 van de zwarte roosters wegblijven.

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”