Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Kevin »

ja
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Rico
400-600
400-600
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 okt 2007 22:48
Locatie: Melick

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Rico »

Ik heb voor mijn voorruit (160 x 50) de gewone bison silliconen kit gebruikt en tot nu toe geen problemen gehad.
gr, Rico

Gebruikersavatar

jari4now

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door jari4now »

Euhhhh geen problemen?????? enne je waterwaardes kloppen allemaal????

Gebruikersavatar

Rico
400-600
400-600
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 okt 2007 22:48
Locatie: Melick

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Rico »

Geen problemen met de kit he :wink:
Het is natuurlijk wel de silliconen kit geschikt voor aquariums.
gr, Rico

Gebruikersavatar

jari4now

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door jari4now »

ohhhhhhhhhhh :wink:

Gebruikersavatar

jari4now

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door jari4now »

Verkeerde kit had een oorzaak kunnen zijn van je waardes

Gebruikersavatar

Roderick
400-600
400-600
Berichten: 528
Lid geworden op: 12 feb 2008 20:28
Locatie: noordwijk

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Roderick »

dusss die kevin zei in het begin van deze topic
Groetjes Roderick
Afbeelding

Gebruikersavatar

jari4now

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door jari4now »

Yep....een van die twee kitten

Gebruikersavatar

Meegosh
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2008 20:00

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Meegosh »

Hai,

ik ben net nieuw op het forum meer ook omdat ik een bak van 2,5m aan het opknappen ben voor mijn schildpadden en ik kan wel wat hulp hierbij gebruiken. Het betreft een metalen bak waar de voorruit van glas is, alles zit los zegmaar en we hebben nu de binnenkant zo schoon dat er een laag verf overheen kan. Nu had ik wat vraagjes allereerst over de kit. Ik krijg van bison het advies om siliconen kit te gebruiken. Maar het is zo dat de voorruit dus op dat metaal gelijmt moet worden (de voorruit is 250x60cmx12mm) maar ik weet niet of dit houd. Ik zat er zelf aan te denken butyleen kit als "eerste" laag te doen zodat het glas goed vast zit op het metaal (is een soort lijst waar het tegen komt van +-5cm) en dan daaromheen siliconen kit om de butyleen kit zegmaar "af te sluiten" van het water. Gezien ik nergens te weten kom of dit erg schadelijk is (hja zitten wel zuren in).. Nu was mijn tweede vraag of iemand wellicht weet wat voor een verf ik aan de binnenkant van het aquarium kan gebruiken, het moet dus waterbestendig zijn, zuurvrij en op metaal kunnen..

Alvast hartelijk bedankt :)

Groetjes Akkemay :fish:

Gebruikersavatar

Rico
400-600
400-600
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 okt 2007 22:48
Locatie: Melick

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Rico »

Ga je de straks nog iets over de verf heen zetten zodat de schildpadden niet bij de verf kunnen komen? Anders zou ik er sowieso een goede laag epoxyhars overheen smeren. Schildpadden hebben van die mooie scherpe nagels en bekjes waar ze veel schade mee aan kunnen richten. :wink:
En tja, verf voor metaal wat geen schadelijke stoffen afgeeft aan je water zou ik zo niet weten.
Wel zou je er waarschijnlijk een primer onder moeten doen omdat er anders sowieso geen verf op hecht.
gr, Rico

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Kevin »

Welkom op AquaforA. :lol:

Ik zou zeker geen butyleen kit gaan gebruiken, schadelijker dan dat kan bijna niet. Bison heeft gelijk inderdaad, als je de kit speciaal voor Aquaria neemt komt het zeker goed. Zelf zou ik eerder kiezen voor Aquasilicone van Denbraver, kan het niet bewijzen maar het is een ervaring met die 2 merken.

Voor het metaal zou ik als ik jouw was een verf nemen die goed op metaal hecht, die supergoed laten drogen en daarover een laag epoxyhars doen. Wat ook een optie is wat ik wel is in een schildpadden tank heb gedaan is met grind en epoxy een wandje maken.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Meegosh
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2008 20:00

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Meegosh »

Hai,

Dank jullie wel voor het onthaal. Ik vind het een leerzaam forum oa over de sproeibuis hoe ik die het beste kan plaatsen enz. Maar ok het word me wel duidelijk dat we epoxy hars moeten gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik hiervan? Is het lastig te verwerken/aan te brengen, droogt het snel op enz enz.. Ik zit gewoon met heel veel vragen daaromtrend waar ik nog geen antwoord op gevonden had, op zich wel van sites maar niet van mensen die het gebruiken voor een doeleinde die ik heb. We gaan vrijdag weer werken aan het aquarium dus ik ga even verder lezen naar opties ;).. Wie weet...

Akkemay

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Kevin »

Geen dank, epoxyhars kun je gewoon met een roller of kwast aanbrengen. Snel drogen doet het zeker, je moet ook niet meer aanmaken dan je in 15 minuten kan smeren anders is wordt het te stroperig om te verwerken.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Biancab
400-600
400-600
Berichten: 587
Lid geworden op: 15 mar 2008 19:17
Locatie: Lisserbroek

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Biancab »

ook ik heb beide kitten gebruikt in het eerste bericht van dit topic en ik moet zeggen is voor mij de meest betrouwbare en goede kit voor reparatie of zelfbouw projecten...
Grtzz Bianca


*******************************************************
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Gebruikersavatar

Meegosh
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2008 20:00

Re: Geschikte kit voor aquarium bouw/reparatie.

Bericht door Meegosh »

kevin schreef:Geen dank, epoxyhars kun je gewoon met een roller of kwast aanbrengen. Snel drogen doet het zeker, je moet ook niet meer aanmaken dan je in 15 minuten kan smeren anders is wordt het te stroperig om te verwerken.
Ok dank je wel voor de tip :)

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”