Bouw achterwand

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bouw achterwand

Bericht door Linda »

Een cpo doodt geen 15 garnalen tegelijk. En als hij er 1 dood eet hij hem op..Hij laat hem vervolgens niet liggen. Dus ik zou het niet bij je cpo leggen. Ik heb ook cpo's gehad met garnalen en vond nooit dode garnalen in de bak. Garnalen zijn vaak ook veel te snel voor de cpo.
Ik zou het op stress houden..Vooral omdat het met de japonica's wel goed gaat. Het ligt dus ook niet aan je water.

Een hoop werk de planten plaatsen maar het ziet er wel erg mooi uit :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Bouw achterwand

Bericht door Erik1974 »

Tja dat klopt ook wel weer, 15 is echt te veel. Die van mij is wel handig en snel trouwens, ik heb een periode gehad dat hij er 2 tot 3 per dag oppeuzelde :shock: , vaak ook alleen het lekkerste stukje, de kop liet hij dan liggen....

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bouw achterwand

Bericht door Linda »

Het houdt wel de garnalen populatie onder controle, En jij eet toch ook alleen maar wat je lekker vindt? ;)
Bij mij doen de pauwooggrondels dat door de kleinere garnaaltjes op te slurpen.
Hoe gaat het nu? Is de rust een beetje weergekeerd?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Bouw achterwand

Bericht door Erik1974 »

Ik ben momenteel in overleg met mr.boat om te kijken of er iets fout gegaan kan zijn met de epoxy, ik vertrouw het toch niet helemaal. Vanmorgen weer dode garnalen :(

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Bouw achterwand

Bericht door stylz »

heb je wel de goede verhoudingen gebruikt want je kan idd door verkeerde verhoudingen of niet goed mensen epoxy krijgen die nooit uithard en dus giftig blijft.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Bouw achterwand

Bericht door Erik1974 »

Verhoudingen en mengen zijn perfect gedaan, daar was ik heel zorgvuldig in, alles afgewogen met de keukenweegschaal en heel goed geroerd. Ik heb de wand 24 uur na de laatste epoxy laag afgespoeld met lauw water om de losse suiker er af te spoelen, ik heb de vraag uitstaan of dat het hardingsproces heeft beinvloed. Ook zijn er paar plekken waar de epoxy dik is (in de diepe groeven) en daar is het wit uitgeslagen.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Bouw achterwand

Bericht door stylz »

Suiker beinvloed de droging niet althans niet bij de epoxy wand die ik gemaakt heb in mijn bak destijds.

Dikkere lagen harden volgens mij juist sneller uit, dus ja dat witte herken ik wel, ik heb mn aquarium ook helemaal in de epoxsie staan en dat slaat op plekken wit uit, ik heb mijn bak nog een keer helemaal in de PU gezet, ook om beter UV bestendig te zijn, maar mijn bak staat ook nog al in de zon das bij jouw wand niet zo nodig, sterkte.

Ik hoop dat je in ieder geval een antwoord vind.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Bouw achterwand

Bericht door Erik1974 »

Ok, dat witte hoeft dus geen probleem te zijn. Ik heb nog iets anders bedacht (staat ook uit bij mr.boat)
Mijn wand staat een stukje boven water, dicht op de lamp, de epoxy wordt dan opgewarmd en dat geeft een geur af. Misschien dat die geur op het water slaat en zo iets met het water doet? Ik ben behoorlijk zoekende i.i.g.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Bouw achterwand

Bericht door stylz »

Epoxy geeft totaal niets meer af als het eenmaal uit gereageerd dan is het volledig inert.

Alleen als het nog niet volledig uitgereageerd is dan is het giftig, nu kan het nog wel even duren voor het volledig uit gerageerd is, hoelang heb ik even niat paraat, maar het voelt al lang hard aan voor dat alle reacties klaar zijn.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bouw achterwand

Bericht door Linda »

Maar als de epoxy nog giftig zou zijn, zou dat dan geen invloed moeten hebben op de rest van je bewoners?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Bouw achterwand

Bericht door Erik1974 »

Daarom de twijfel....maar garnalen zijn wel het gevoeligst, misschien is het maar heel weinig zodat de grotere dieren er geen last van hebben?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bouw achterwand

Bericht door Linda »

Maar japonica's zijn toch niet zo verschillend van andere garnalen? Ik denk dat je bij hun dan ook wel iets zou moeten zien...toch..?
Raar allemaal :?
In ieder geval weer een geluk dat de rest er geen last van heeft..
Als iets gehoord van mr Boat?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Bouw achterwand

Bericht door Erik1974 »

Ik heb gisteren een antwoord gehad met wat weder vragen, ik ga hem vanmiddag even bellen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Bouw achterwand

Bericht door Erik1974 »

Nog geen tijd gehad om mr.boat te bellen, maar ik ben weer wat voorzichtig positief, gisteren nog 1 dode garnaal en tot nu toe zie ik geen nieuwe dode garnalen. Vreemde was ook dat de dode garnaaltjes niet opgegeten werden wat normaal wel het geval is, gisteren waren de garnelen en de kreeft zomaar weer bezig de dode diertjes op te ruimen, daarvoor haalde ik ze zelf weg maar dat heb ik de afgelopen dagen niet gedaan om niet te veel onrust in de bak te veroorzaken.
Mijn CPO lijkt nu ook rust gevonden te hebben, hij was alleen maar bezig met de hele bak door te banjeren en nooit eens ergens te gaan verstoppen, nu deed hij dat altijd al wel maar toch waren er ook momenten dat ik hem niet zag, dat was tot gisteren niet zo.

Dus dat wordt duimen de komende tijd!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Bouw achterwand

Bericht door Erik1974 »

Het gaat gelukkig weer goed nu, alleen heel veel mosselkreeftjes maar geen dode dieren meer, de activiteit is ook weer terug. Planten zijn ook aan het groeien dus de rust is weergekeerd!

Na telefonisch overleg met mr.boat de conclusie getrokken dat het niet de achterwand geweest kan zijn, we houden het maar op stress e.d.

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”