Filter trilt verschrikkelijk

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Corydorasofcourse
0-200
0-200

Filter trilt verschrikkelijk

Bericht door Corydorasofcourse »

Hallo iedereen, :lol:
Misschien een domme vraag, maar laat ik hem toch maar stellen.

Ik heb sinds een maand of 3 een Superfish Aqua-Flow 400. Nu heb ik een probleem, want deze filter trilt verschrikkelijk. Bij de maandelijkse schoonmaakbeurt van de filter maak ik altijd de filter schoon (oh echt?! :P) en daarna als ik hem dan weer in het aquarium zet, dat trilt hij verschrikkelijk. Na het eerste uur (toen ik er al helemaal gek van werd) heb ik hem goed bekeken en toen zag ik dat de filter verschillende hele pootjes heeft bij het aandrijfwieltje maar ook een half pootje . Na wat filmpjes te hebben bekeken heb ik het aandrijfwieltje in gesmeerd met vaseline (stond op verschillende websites dat dit niet schadelijk is voor vissen, wat overigens ook klopt). Toen trilde hij minder (dus we werden niet meer gek). Maar toch komt dit elke maand terug en is dit best hinderlijk. Hij trilt nu nog vaak en we hebben dus niet meer echt rust in het huis.

Heeft iemand nog een methode om een trillende filter aan te pakken of een andere (stille) filter met een veel liter per uur (zo'n 500 tot 800 l/h) ? Of zou er een mogelijkheid zijn dat dit nog binnen de garantie van Superfish valt?

Alvast bedankt!
Is this life, is this a dream?

Juwel 800 Rekord

Sjakie
400-600
400-600

Re: Filter trilt verschrikkelijk

Bericht door Sjakie »

Domme vragen bestaan niet, in ieder geval niet op dit forum :shock:

Zelf heb ik externe filters, en als deze herrie maken komt dit meestal door lucht in het filterhuis of een kapot rotortje. Misschien zit er lucht in ? Kan dan de filter op z'n kop onderdompelen en even laten draaien.....
Mogelijk dat dat helpt.
Andere mogelijkheid is dat deze tegen het aquariumglas trilt. Dit is makkelijk te onderzoeken door het filter even los te maken van het raam. Hoor je dan geen trilling oid meer, zal dat het kunnen wezen.

Misschien dat er andere lezers zijn die dit hinderlijke trillende geluid herkennen?
Laat het dan vooral even weten!
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !

Onderwerp auteur
Corydorasofcourse
0-200
0-200

Hoi Sjakie, Ik heb allebei de mogelijkheden geprobeerd, maar zonder resultaat. Misschien dat het onder de garantie valt, en dat ze een nieuw rotertje willen geven?

Juwel 800 Rekord

Sjakie
400-600
400-600

Bericht door Sjakie »

Zou ik zeker uitzoeken, want lijkt me niet de bedoeling van zo'n binnen filter, dat deze zoveel herrie maakt.
Als je idd voorgaande zaken heb geprobeerd, zou ik zeker op garantie aansturen, aangezien ik dan denk in de richting van een mankement. :roll:

Veel succes.
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !

Onderwerp auteur
Corydorasofcourse
0-200
0-200

Dankjewel! :mrgreen:

Juwel 800 Rekord