Achterwand in een Juwel Trigon 350
Re: Achterwand in een Juwel Trigon 350
We natuurlijk benieuwd ernaar.
Hierbij de foto's:

De eerste keer dat ik het water had gevuld waren er op de "stenen" allemaal belletjes lucht te zien. Is dit normaal? Na de tweede keer vullen is het fors minder geworden. Morgen ga ik het weer legen en dan het water in doen waarbij de vissen er ook in komen
De eerste keer dat ik het water had gevuld waren er op de "stenen" allemaal belletjes lucht te zien. Is dit normaal? Na de tweede keer vullen is het fors minder geworden. Morgen ga ik het weer legen en dan het water in doen waarbij de vissen er ook in komen
Juwel Trigon 350 (overgestapt naar cichlides)
Wow, dat ziet er echt heel goed uit! Ik zou er wel wat planten op zetten als:
...voor een optimaal effect. Ik denk dat het er eenmaal beplant heel mooi uit gaat zien. Ook het filter heb je mooi weggewerkt. Die belletjes zijn normaal ja, ik weet niet precies uit mijn hoofd hoe dat komt maar dat is altijd als je hem vult.
- Microsorium pteropus (Javavarens) of kweekvormen daarvan (M. p. var. "windeløv", M. p. var. "tropica")
Anubias-soorten (speerblad), niet al deze soorten zijn geschikt, kies uit:- de A. barteri-varianten, zoals
- A. b. var. nana
A. b. var.glabra
A. b. var. Barteri
Enz.
- A. b. var. nana
Vesicularia-soorten (o.a. Christmass- en javamos) - de A. barteri-varianten, zoals
...voor een optimaal effect. Ik denk dat het er eenmaal beplant heel mooi uit gaat zien. Ook het filter heb je mooi weggewerkt. Die belletjes zijn normaal ja, ik weet niet precies uit mijn hoofd hoe dat komt maar dat is altijd als je hem vult.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Ja planten komen er nog absoluut in, niet heel veel, maar wel een aantal. Zoals je ziet moet er ook nog zand in, die gaat morgen erin hopelijk. Wordt wel tijd dat ik me eventjes wat verder in de planten verdiep ja
thx voor de info!
Info is altijd welkom, ik heb een heel mooi boek gevonden in de bieb van Christel Kasselmann,
"het Aquariumplanten handboek"
die heb ik heel vaak gelezen, dus ik ken nu een hoop soorten... dus vraag maar raak...
"het Aquariumplanten handboek"
die heb ik heel vaak gelezen, dus ik ken nu een hoop soorten... dus vraag maar raak...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Dat ziet er schitterend uit, complimenten!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Creatief geweest Barry
tipje neem planten die lekker vol ogen en lekker breed worden dan lijkt het al snel heel wat.
Ik heb zelf ook een juwel 350, wel de binnenfilter eruit gehaald, maar er zit maar een standaard achterwandje in.
Je heb er echt iets aparts van gemaakt, ben benieuwd naar de volgende foto's
Je heb er echt iets aparts van gemaakt, ben benieuwd naar de volgende foto's
Juwel trigon 350
Gaaf Barry, echt mooi zo'n hoekaquarium
In mijn kleine aqua had ik ook holletjes gemaakt alleen de Betta heeft er tot nu toe gebruik van gemaakt.. Ben heel benieuwd hoe jouw visjes het gaan vinden.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Ziet er zeker goed uit zeg! Ben benieuwd als de bak volledig klaar is.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
Ik heb nu de aquarium geleegd en de zand en verse water erin gedaan. Het is er nu helemaal mistig in het aquarium, is dit normaal? Zie afbeelding:

ja dat is normaal, als je het zand flink spoelt van te voren is het wel minder maar die waas blijf je altijd wel houden. Filter opstarten en een aantal dagen geduld hebben dan verdwijnt het fijne stof vanzelf.
Ja dat was mijn volgende vraag, of ik de filter aan moest zetten of niet
ik had em al aanstaan, dus dat is dan goed. Nu dus afwachten 
Owja, moet ik nou filteren over kool? Dat las ik op sommige plekken, maar weet nu niet of dat ook op mijn geval van toepassing is
Owja, moet ik nou filteren over kool? Dat las ik op sommige plekken, maar weet nu niet of dat ook op mijn geval van toepassing is
Active kool kan als je twijfelt of je goed gespoeld hebt. Je kan de filter ook een dagje uit laten staan zodat het meeste zand naar beneden zakt, maar dan zal het toch een keer opwaaien.
Er kunnen best wel wat daagjes overheen gaan voor het echt helemaal weg is.
Er kunnen best wel wat daagjes overheen gaan voor het echt helemaal weg is.
Je kunt inderdaad nu wel een poosje over kool filteren.
Het grote nadeel van kool is dat het ook de plantenvoedingen filtert, maar die zitten er geloof ik toch nog niet in.
Heb hier ooit eens zand in de bak gedaan zonder goed te spoelen, heeft toen een paar weken geduurd voor het water weer helder was.
Het grote nadeel van kool is dat het ook de plantenvoedingen filtert, maar die zitten er geloof ik toch nog niet in.
Heb hier ooit eens zand in de bak gedaan zonder goed te spoelen, heeft toen een paar weken geduurd voor het water weer helder was.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie