Nieuwe samenstelling

Timothy
1000+
1000+

Re: Nieuwe samenstelling

Bericht door Timothy »

Hoe hoog is je leiding water? Zelf gooi ik het omhoog doormiddel van een middel van Sera. GH & KH plus.
Werkt prima bij mij.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Ok, thnx Tim, daarmee moet het wel lukken. Ik zal binnenkort eens kijken welke waardes mijn leidingwater heeft, das wel handig om te weten.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Afbeelding

Oh wat ben ik toch eigenwijs, ik heb een impulsaankoop gedaan! Ik zag een kogelvisje en was direct verliefd. Ik heb me inmiddels behoorlijk ingelezen en er zijn een hele hoop do's en don'ts omtrent dit visje. Allereerst heb ik brakwater nodig, nu heb ik altijd al een hele hoop zout in mijn water zitten en nu blijkt dat hij het op ongeveer een halve gram per liter wel goed kan doen (ik gebruik 2 gram per liter). Waardes zijn vrij hoog, vooral de hardheid, wat alleen de clownbotia's misschien niet helemaal waarderen. Toch ga ik een poging doen deze visjes het zo aangenaam mogelijk te maken :) Dit kogelvisje is naar mijn idee wel thuis in dit aquarium, en zolang hij kan jagen op levend voer zal hij niet zo snel gaan knagen aan mijn andere vissen. Dit is een uitdaging, daar hou ik wel van...

Woensdag komen de honinggoerami's en dan is het alleen nog wachten op de Pareldanio's.

Voor vast een fotoreportage van de bak, ga dan naar dit topic.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Ik zou alvast willen zeggen dat je geen biocellatus hebt maar een fluviliatis. Is dit erg? Ja, ze zijn beide erg agressief, maar het nadeel is dat deze niet tegen zoetwater kan, hij overleeft op lange termijn alleen in zwaar-brakwater en en zeewater. Dus ik zou een speciaalaquarium aanschaffen of hem verkopen. Zie hier meer info...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Ik heb goed gezocht, en je hebt gelijk over dat ik de verkeerde benaming tepakken heb, maar het is ook geen fluviliatis! Het is zover ik in mijn onderzoek ben achtergekomen een nigroviridis. Misschien heb ik in mijn sheet niet het juiste plaatje gepakt, zou kunnen, je moet maar even in mijn album kijken..

Hier nog andere sites:
http://badmanstropicalfish.com/profiles/profile31.html
http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... ridis.html

*edit* heb de sheet maar meteen even aangepast.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Je las het zelf misschien ook al, de soort kan 17 cm groot worden... Voor de rest, lees dit en dit eens...

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Haha, ja dat tweede artikel is inderdaad heel herkenbaar! :D Ik dacht in de LFS: "cute!" Maar je hebt helemaal gelijk hoor, het is niet helemaal verantwoord. Maar ik neem mijn verantwoordelijkheid en ik zal goed voor hem zorgen. Ik zal hem apart zetten zodra mijn 60cm bak vrijkomt en hij krijgt lekker eten iedere dag. Nu moet hij het nog even doen met zijn huisgenoten, maar ik ga mijn best voor hem doen. Ik vind wel dat als je eenmaal iets hebt gekocht, je je verantwoordelijkheid dan wel moet nemen.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

OK dan laat ik de zaak verder rusten, ik hoop wel dat hij z'n maximum grootte niet bereikt...

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Ik ook, maar tegen die tijd ben ik misschien wel weer toe aan uitbreiding ;)
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Afbeelding

En op de valreep weer een nieuwe samenstelling. voor de pareldanio's moest ik stad en land afreizen en ongeduldig dat ik ben heb ik dus gekozen voor de blauwe goerami. Ik ben blij met de keuze, want ze passen prachtig bij mijn wand.

Ik word wel helemaal gek van de LFS, want ze hebben een hoop praatjes en splitsen je zo vanalles in de maag. Wisten jullie dat als je vissen bestelt dat je kunt kiezen uit verschillende maten, en dat het dan de leeftijd van de vis betekent? Hij had voor mij de goedkoopste honinggoerami besteld, een maat 1, terwijl ik hem vertelde dat ik een gewone kweek wilde (want ik dacht dat het een kweekvorm was, die maten) Nu zit ik met 4 maand oude honinggoerami's, nog lang niet klaar voor de kweek dus. Ipv twee dames en een man te krijgen, zit ik nu waarschijnlijk met 2 mannen en een dame...maarja ze zijn jong en ik zal nog even moeen wachen op de definitieve uitslag... Altijd gedonder, je moet dondersgoed opletten wanneer je wat aanschaft en gewoon met je lijstje komen en daar niet vanaf wijken.

En weet je wat ie ook zegt? "internet, dat moet je niet geloven joh, de inhoud klopt niet en de kleuren photoshoppen ze helderder". Zo zei hij over de kogelvis: " deze is in zoetwater al zo ver gekweekt dat ie gewoon in zoet gehouden kan worden". 30 jaar ervaring heeft zo'n man, maar wat verwarrend allemaal!
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Klinkt niet echt als een van de betere shops....
Al moet ik wel zeggen dat kogelvissen die je in de LFS koopt, zonder problemen in zoetwater bakken kan houden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

"internet, dat moet je niet geloven joh, de inhoud klopt niet en de kleuren photoshoppen ze helderder"
Dat is typisch een uitspraak van iemand die het jammer vind dat mensen steeds wijzer worden en niet meer vertrouwen op de mening van 1 persoon.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand