Vraag over Co2 continue test van JBL

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Vraag over Co2 continue test van JBL

Bericht door Linda »

Ik heb het gevoel dat mijn co2 checker niet goed werkt..Zo heb ik nu een diffusor bakje in mijn aquarium hangen van 21x8 (Oppervlak van 168) daarvoor een van 21,8x5 (oppervlak van 108) Het nieuwe bakje is ook iets hoger. Er hangt een mooie bel onder en de co2 bubbelt stabiel door. Je zou dus zeggen dat ik nu meer co2 in mijn bak zou moeten hebben dan eerst. Mijn checker geeft echter precies hetzelfde aan (rond de 20). Ik heb hem zelfs in de hoek gehangen van het bakje om te kijken of hij lichter zou worden, maar wederom geen verschil. Ik heb hem laatst nog opnieuw gevuld. Deze werkt met druppels en je hoeft geen aquariumwater toe te voegen. (ik had begrepen dat dit in het verleden wel zo was?)
Ik heb maanden geleden een kleinere bak in mijn aquarium gehad en toen stond dat ding bijna geel. Dit was echter nog voor het plaatsen van de stromingspomp.. Zou het kunnen komen door de toevoeging van de pomp? Ik weet dat voeding en dus ook co2 beter verspreidt en makkelijker opgenomen wordt met meer stroming.. MAAR deze had ik met het vorige bakje ook al dus zelfs dan zou hij toch iets anders moeten aangeven als je er een groter bakje in hangt?
Verder doen mijn planten het prima en is de baardalg op z'n retour. Maar dit komt deels ook door het dagelijks toevoegen van easy carbo. De nieuwe bladeren zijn algvrij. Vissen en garnalen zijn happy. Alles is dus oké Ik vraag mij alleen af of er iets mis kan zijn met de checker en of hij wel het juiste co2 niveau aangeeft.

Ook had ik ergens gelezen dat de checkers van dennerle beter zijn dan die van jbl, iemand hier ervaring mee?

Geert
1000+
1000+

Re: Vraag over Co2 continue test van JBL

Bericht door Geert »

Ik heb een checkers van dennerle.

Ik heb er ook es een keer problemen mee gehad die van mij bleef gewoon blauw tot donkergroen. Toen ik nieuwe vloeistof had gehaald was die weer mooi lichtgroen tot geel. Dus misschien is je vloeistof wel niet goed. Ik zou het anders niet weten.

Erikb
200-400
200-400

Bericht door Erikb »

Het zal niemand verbazen,aan mij krijgen ze geen checker verkocht ;)
Zoals gekend werk ik alleen met bio CO2 en werk puur op mijn gevoel en ervaring.
Door naar je aquarium te kijken,zie je toch of het aquarium mooi draait of niet.....
Je ogen gebruiken kost niets,is veel sneller en nauwkeuriger dan welke checker dan ook :lol:

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ik heb de vloeistof volgens mij nog geen maand geleden vervangen..Ik kan het nog wel eens doen om te kijken of het werkt...Heb je de problemen gehad met de Dennerle of met de JBL?

Erik je hebt natuurlijk gelijk dat je vooral naar de planten moet kijken (daarom had ik er ook bijgezet dat alles er verder goed uitziet :P ) Ik vroeg me alleen af of er iets mis is met de checker of dat dit bakje niet genoeg verschilt van het vorige bakje voor de checker om verschil te meten....

Geert
1000+
1000+

Bericht door Geert »

Ik heb problemen gehad met de Dennerle.