Update.
De eerste groei is een feit
Hoe dan ook, we zijn er nu wel achter dat de stekjes zéér minimaal mogen zijn.

Minpuntje is dat de algen ook beginnen te komen en deze zou ik toch graag in toom houden. Nou hoop ik alleen dat jullie mij hiermee kunnen helpen (voordeel is dat we geen rekening hoeven te houden met eventuele bewoners).
Ik zou het bakje gedeeltelijk kunnen afplakken maar vind dat niet echt mooi. Verder hou ik het graag open om alles goed te kunnen bekijken en zoveel mogelijk licht in de bak te laten vallen. Ik sta dus open voor suggesties om de algen in dit geval te bestrijden.
Het waterpeil moet nog iets verder zakken totdat deze gelijk staat met de bovenkant van de potjes, de planten zullen dus wel vrij van algen blijven maar de rest van het bakje niet, en kan me daar wel een beetje aan storen.
Om de planten te voorzien van voeding pas ik de Estimative Index toe en heb ik een kleikegel verdeeld over alle potjes. Maar vraag me toch af of de planten hier genoegen mee nemen; emers groeiende planten zijn vaak een stuk steviger (dikker blad en steel) waardoor ik mij kan voorstellen dat hun voedingsbehoefte ook anders is. Misschien durft iemand zich daar ook nog over uit te laten?