Hallo iedereen,
Misschien een domme vraag, maar laat ik hem toch maar stellen.
Ik heb sinds een maand of 3 een Superfish Aqua-Flow 400. Nu heb ik een probleem, want deze filter trilt verschrikkelijk. Bij de maandelijkse schoonmaakbeurt van de filter maak ik altijd de filter schoon (oh echt?!

) en daarna als ik hem dan weer in het aquarium zet, dat trilt hij verschrikkelijk. Na het eerste uur (toen ik er al helemaal gek van werd) heb ik hem goed bekeken en toen zag ik dat de filter verschillende hele pootjes heeft bij het aandrijfwieltje maar ook een half pootje . Na wat filmpjes te hebben bekeken heb ik het aandrijfwieltje in gesmeerd met vaseline (stond op verschillende websites dat dit niet schadelijk is voor vissen, wat overigens ook klopt). Toen trilde hij minder (dus we werden niet meer gek). Maar toch komt dit elke maand terug en is dit best hinderlijk. Hij trilt nu nog vaak en we hebben dus niet meer echt rust in het huis.
Heeft iemand nog een methode om een trillende filter aan te pakken of een andere (stille) filter met een veel liter per uur (zo'n 500 tot 800 l/h) ? Of zou er een mogelijkheid zijn dat dit nog binnen de garantie van Superfish valt?
Alvast bedankt!