Mijn eerste achterwandje!
-
marlieke
Onderwerp auteur - 400-600

Re: Mijn eerste achterwandje!
Stap 04: tweede laag tegellijm

Eindelijk mag ik dan aan mijn tweede laag beginnen. Ik heb wat schoon zand (is misschien iets te fijn denk ik achteraf) door de lijm gegooid voor een wat grover effect. Later zal ik wat zand uit de bak door de epoxy doen, dat gaat misschien beter. Ik heb de lijm dik aangezet zodat ik een beetje een structuur kon boetseren. Ik ben met mijn handschoen over het oppervlak gegaan en dat gaf een beetje het effect van lavasteen en uit die holletjes zouden zo vleermuizen kunnen komen
.
Ik heb de verwarmingshouder er netjes tussen kunnen krijgen zonder dat hij helemaal onder zit, hoop dat het zo blijft zitten..
Ja, ik denk dattie zo blijft. Ik moet het een paar dagen laten liggen, en ga volgende week verder met verven.
En nu moet ik echt even die troep opruimen
Eindelijk mag ik dan aan mijn tweede laag beginnen. Ik heb wat schoon zand (is misschien iets te fijn denk ik achteraf) door de lijm gegooid voor een wat grover effect. Later zal ik wat zand uit de bak door de epoxy doen, dat gaat misschien beter. Ik heb de lijm dik aangezet zodat ik een beetje een structuur kon boetseren. Ik ben met mijn handschoen over het oppervlak gegaan en dat gaf een beetje het effect van lavasteen en uit die holletjes zouden zo vleermuizen kunnen komen
Ik heb de verwarmingshouder er netjes tussen kunnen krijgen zonder dat hij helemaal onder zit, hoop dat het zo blijft zitten..
Ja, ik denk dattie zo blijft. Ik moet het een paar dagen laten liggen, en ga volgende week verder met verven.
En nu moet ik echt even die troep opruimen
Laatst gewijzigd door marlieke op 12 jan 2009 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
marlieke

Re:
Daar wil ik meer van horenGert schreef:ik zou de wand wel vastkitten.
je zou niet de eerste zijn die zijn vissen lanceert met een losse achterwand
Doet het verwarmingselement eigenlijk iets met de epoxy hars?kevin schreef:je verwarmingselement wil je straks ook niet tegen de tegellijm aan hebben dus ondersmeren in de volgende laag is niet echt aan te raden
En nog iets: heeft iemand nog epoxy hars liggen wat ik eventueel kan overnemen??
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Je bent goed bezig, netjes hoor.
Op dat gebied ben ik niet zo creatief, misschien ooit nog eens in de toekomst als ik wat meer ruimte en tijd heb.
Op dat gebied ben ik niet zo creatief, misschien ooit nog eens in de toekomst als ik wat meer ruimte en tijd heb.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Die 2e laag ziet er goed uit
Ga zo door!
-
marlieke

En dan nu weer verder aan het wandje. De lijm is droog en ziet er naar wens uit. Beetje bijschuren met wat grof schuurpapier en mijn staalborstel. Met de stofzuiger zorg ik dat alle stof en achtergebleven troep weg is. Vervolgens ga ik schilderen met acrylverf. Acryl is de beste verfsoort omdat deze watervast is (gaat ook niet uit je kleren!) en als het droog is een enkele vaste laag vormt.
Stap 5: verven

Zo is het achterwandje bijna klaar. Hier en daar wil ik als de verf droog is een paar accenten en highlights aanbrengen. Verder is het wachten op de epoxy. Volgende week kit ik de wand erin. Spannend!
Stap 5: verven
Zo is het achterwandje bijna klaar. Hier en daar wil ik als de verf droog is een paar accenten en highlights aanbrengen. Verder is het wachten op de epoxy. Volgende week kit ik de wand erin. Spannend!
Laatst gewijzigd door marlieke op 12 jan 2009 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Die gaat volgens mij behoorlijk wat diepte effect geven in je aquarium straks. 
ziet er goed uit! leuk idee ook met de plantenbakjes in je achterwand!
dat ziet er goed uit,die achterwand.
zo zie je maar weer,met een beetje creativiteit en geduld bespaar je een hoop centen.
zo zie je maar weer,met een beetje creativiteit en geduld bespaar je een hoop centen.
-
marlieke

Nu eindelijk heb ik een keuze kunnen maken qua epoxyhars en ik ben gegaan voor de Wilsor. Net even een tikje goedkoper voor deze arme student. Ik heb tenslotte niet veel nodig voor dit kleine bakje.

Daarnaast staat de bison siliconenkit al klaar voor gebruik. Zuurvrij voor acrylbaden en transparant. Volgens de beschrijving op de achterkant heb ik de variant voor glas nodig voor aquaria, maar volgens de verkoper was deze ook goed. Iemand ervaring?

Kan niet wachten tot ik de wand kan plaatsen!

Daarnaast staat de bison siliconenkit al klaar voor gebruik. Zuurvrij voor acrylbaden en transparant. Volgens de beschrijving op de achterkant heb ik de variant voor glas nodig voor aquaria, maar volgens de verkoper was deze ook goed. Iemand ervaring?

Kan niet wachten tot ik de wand kan plaatsen!
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
ik denk toch dat je die bizon beter kan omruilen.het heeft ook te maken met de treksterkte van de ciliconen.
bizon glas heeft een iets hogere treksterkte dan de sanitair. glas 0.55 n/mm2 sanitair 0.5n/mm2 het scheelt weinig maar toch.
en aangezien piepschuim een hoge drijfvermogen heeft........
bizon glas heeft een iets hogere treksterkte dan de sanitair. glas 0.55 n/mm2 sanitair 0.5n/mm2 het scheelt weinig maar toch.
en aangezien piepschuim een hoge drijfvermogen heeft........